PluggMy!

Efter en fin helg med min älskade pojke så har jag varit duktig och pluggat grammatik!

Ska jag vara ärlig så är det här typ första gången jag pluggar, någonsin. Men det är också egentligen första gången jag riskerar IG på ett prov om man bortser från den hemska franskan jag hade på högstadiet:s. Jag har rätt lätt för mig i skolan, får rätt ok betyg utan att anstränga mig alls. Försöker hänga med någorlunda på lektionerna när jag orkar och det brukar räcka för att få G/VG och ibland MVG när det gåller mina starka ämnen. Så egentligen borde jag plugga för tror jag skulle få riktig bra betyg då. Förlåt menar inte att skryta, men jag är ganska begåvad även om jag oftast inte förtjänar det. Det har dock gjort mig extremt lat, eftersom jag som sagt fått rätt bra betyg utan att behöva bry mig. Mina starkaste egenskaper är nog att jag är jävligt bra på muntliga framträdande, det vet de flesta som gått i samma klass som mig. Alltså förlåt att jag låter självgod, det är inte det jag vill få fram... Att jag är bra på att prata inför folk är förmodligen för att jag gillar att prata, det man gillar brukar man bli bra på.

Jag har dock rätt svårt för grammatik. Inte att använda den som ni kanske märkt men jag har någon låsning när det gäller alla termer. För mig är de nonsensord, samma sak med franskan, därmed har det varit jävligt svårt att förstå det, och eftersom jag inte är van vid att inte förstå blir det som en chock och då får jag svårt att anpassa mig.


Nu ska jag gå och lägga mig. Jag hoppas jag slipper mardrömmarna som jag alltid drömmer när jag inte har någons famn att sova i...


God natt!

/My

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0