Mysig helg:)

Idag har jag varit i stallet. Tänkte ta en tur med min ponny men antar att han inte hade någon bra dag idag och jag hade faktiskt inte lust att jaga honom när han sprang runt och lekte med Fari. Dreitil han stod däremot snällt och lugnt så då tog jag ut honom istället. Han är så fantastiskt annorlunda mot Hubbe. Snäll, lugn, lydig osv. Det kändes så skönt att kunna rida en trygg men ändå pigg häst, att kunna sitta där utan att behöva tänka "undra om han sticker snart" eller "kommer han bocka av mig i galoppen?". Att rida Dreitil jämt kanske inte skulle vara det roligaste. Jag skulle nog tröttna efter ett tag, Hubbe har lite mer potential och är ju något att jobba med. Men att ibland ta ut en lugn häst är jäkligt skönt! Man får tillbaka lite av det där självförtroendet som försvinner varje gång det går åt helvete med Hubbe.

Bild från i höstas

 

Han är så snäll!

 

Just nu håller jag på att läsa två böcker. Den ena är Stephen Kings "It". Den är ärligt talat rätt seg och har inte kommit så långt pga det. Den andra är Marilyn Mansons biografi "Den långa vägen ut ur helvetet". Den är så jävla grymt bra! Ni borde verkligen läsa den! Biografier kan vara tråkiga och långrandiga men inte den här. Här får man läsa om alla perversheter man kunde hitta i hans farfars äckliga källare, man får läsa hans sjuka dikter, hans mordfantasier, om snetändningar och sjuka scenframträdanden. Helt klart läsvärd! Helt jäkla fantastisk!


Älsklingen har varit här i helgen! Har haft det jättemysigt!


Jag är så glad att jag träffat någon som honom, ingen har förut fått mig att må så himmla bra...
Vi har sett "Den innersta kretsen" med Angelina Jolie, Matt Damon och Robert De Niro. Den var bra, lite seg men bra:) Och så har vi ätit klappgröt. Det är så grymt grymt gott!:D Vi har även planerat vilken dag vi ska på House of Metal, det blir nog lördag för jag vill gärna se Job for a Cowboy. OCh vi har även planerat vår superfina Göteborgsresa som ska ske på påsklovet! Det ska bli så jäkla kul:D
Saknar honom nu:( Vi ska nog dock ses nästa helg i alla fall:)


/My

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0