Vill inte ha fördomar i min värld

Jag vill bara säga att jag är så jävla trött på alla helvetes nazister/rasister/nationalister (när nationalisterna i frågan fått om bakfoten vad nationalism egentligen är för något)/nynazister!

Kanske kan börja med att presentera mig

Hej, jag heter My Svensk, född My Koch Svensk. Är 50% österrikisk, 50% svensk. Alltså jag är INTE svensk. Dock räknas jag förmodligen som mer "arisk" än de flesta av er. Totalt härskarras, hälften tysk, hälften nordisk, dock mörkt hår och mörka ögon från den tyska sidan. Intelligent, logisk, psykiskt stark, uthållig osv. Men nej, jag är inte nazist. Långt ifrån. Jag är för att vi ska vara mångkulturella, öppna och välkomnande. Så utvecklas vårt samhälle, utveckling är ALLT. Utan utveckling hamnar vi efter resten av världen, vår ekonomi kommer krascha totalt.

I min värld spelar det ingen roll om man heter Goran eller Göran, eller Sfia eller Sofia. Det spelar ingen roll om du är gul, röd, svart, brun, vit, rosa, blå, grön eller vilken färg du nu kan ha på ditt skal. Det är bara huden, huden är vårt största organ som är till för att skydda våra muskler, senor, inälvor etc. Vilken färg spelar ingen roll, förutom att möjligtvis bruna/svarta människor har en fördel i solen, då de slipper bränna sig. Och de är mer atletiskt byggda, kroppsligt överlägsna sk "arier" (arier är dock egentligen inte ens nordiska om man ska vara helt nogrann).

Jag gillade en sak jag hörde från ett par indianer.
Alla är barn av jorden, det finns brun jord, röd jord, ockrafärgad jord och vit jord.
Det är klokt sagt, för ingen är mer värd än någon annan pågrund av deras genetiska, etiska, religiösa, fysiska eller psykiska förutsättningar. Det handlar om vad man gör med det!

Så kanske vi ska gå in på de andra sakerna nazismen tar upp, bla sexualitet och religion. Idag skippar jag nog att dra upp ang politiken, jag skulle kunna skriva en roman om det, men påminn mig så ska jag skriva om det någon annan dag, om politik, ideologier och annat dumt^^

Till sexualitet... Hur påverkar sexualitet vem man är? Det har endast med vad man tänder på och vad man får känslor för. Och det är olika precis som alla heterosexuella inte blir kär i exakt samma person, eller hur? Och det är inget fel på våra hjärnor heller, eller uppfostran! Skulle jag följt min uppfostran så skulle jag (ursäkta familjen, men jag är en ärlig människa) sitta här och vara hetero och rasist, nu är det som tur inte så det blev, jag skaffade mig en egen uppfattning om världen och om mig själv. Jag följer mina känslor och mina drifter, jag klassar mig inte till någon sexualitet för jag anser inte att jag behöver kalla mig "hetero" "bi" "homo" "trans" eller liknande, folk kallar mig "queer". Kam stämma ganska bra.

Och religion. "Alla krig beror på religion blahblahblah" 1. varför säger vissa då att kristendomen är ok? Kristna är inblandade i de flesta krig och är väldigt omoraliska och lössläppta.
2. Alla religioner beror på människor, människor är inblandade i alla krig, dock tycker folk att det är en bekväm ursäkt. "Allah hatar usa vi bombar usa" (säger en minimal del av muslimerna), "gud säger att vi måste hämnas mot muslimerna, alla muslimer! (trots att bara få är inblandade i kriget) och han säger att de är lägre värda eftersom de ej accepterat Gud!" (Gud och Allah är dock exakt samma sak, bara olika språk) och där ser ni hämnden! "ett öga för ett öga och hela världen blir blind" - Gandhi.  Människan är krigisk, skulle vi inte ha religion att skylla på skulle vi skylla på färg (gör vi redan), att andra är mer ociviliserade (gör vi ofta med religionen), att man vill ha saker som andra har (det där knuffandes i sandlådan du vet "hans spade är ju grön, jag vill också ha en grön! ge miiig!"), att man hittar små saker att hämnas på osv, bara för krig. Krigen slutar när mänskligheten är utrotad.
Den dag vi är utan religion, är vi utan tro, hopp eller någonting att leva för.

Och religion har hjälpt folk i alla tider, troende lever längre (även trots ateister gillar att döda dem ibland), mår bättre, ger folk hopp och det är runt religion vår allas moral och lagar är uppbyggda runt! Du behöver inte bli religiös men acceptera andras religion, Och tycker du illa om tanken på en styrande gud kan du kolla in Buddhism, La vey eller order of nine angles

Och nej, jag är inte religiös, men jag gillar religion, och jag gillar jämlikhet, religion är bra.


"I have a dream that my four little children will one day live in a nation where they will not be judged by the color of their skin, but by the content of their character."  -   Martin Luther King Jr

”Why is it that, as a culture, we are more comfortable seeing two men holding guns than holding hands?”Ernest Gaines

”You can safely assume that you’ve created God in your own image, when it  turns out that God hates all the same people you do.” Anne Lamott







Säkert har jag missat en del viktiga saker här, alla miina tankar finns det inte heller tid för att uttrycka för tillfället, har många åsikter:p
Har du kommentarer eller är intresserad av att diskutera politik, religion, psykologi eller vad som helst annars kan du gärna kommentera eller lägga till mig på msn [email protected] !

Au revoir!

Kommentarer
Postat av: Mathïda

Du är fan en klok människa

2009-06-09 @ 16:06:53
URL: http://coopertrooper.blogg.se/
Postat av: Ellan

Perfekt skrivet!

MVG direkt!

2009-06-10 @ 13:53:44
Postat av: Botjer

Du missade tradition och kultur, ämnen där vi faktiskt krockar ganska hårt med en del andra.

2009-06-10 @ 21:58:47
Postat av: Emelie

smarta tankar

2009-06-11 @ 00:31:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0