Världens sämsta, skummaste, sjukaste, Myigaste USA-arbete!

Killer in the United States

 

 

 

Of/av: My Svensk 9b ht 2008

 

 

 

 

 

 

 

 

 

We are arriving in New York for 5 minutes, the temperature is nice, sunny 20 degrees Celsius. Please fasten your seatbelts and prepare for landing.

 

-This part is always the most funny, säger min granne till höger.

 

-I’m not sure I think the same about that! Jag hörde att min röst började bli lite lätt hysterisk och ångestens grepp höll ett fast tag om mig.

 

-Haha, it will go just fine. Precis när de orden kommer ut över hans smala, men leende läppar skakar planet till. Och inte lite heller.

 

-Whata fuck? Hans ansikte har bleknat och flygplanskroppen kränger till en gång till och denna gången skrek alla högre.

 

-Wee h*sprak*it a… Mer hörs ej från de sprakande högtalarna. Jag tittar ut genom fönstret och ser den gröna och gula marken närma sig. Jag ser de långa svarta landningsbanorna och byggnaderna vid dem, de blir större och större och vi åker bara fortare och fortare. Till slut slår vi i backen med en rejäl smäll, flygplanet studsar och vrider sig på något sätt så att vi alla hamnar uppochner.  Min hjärna förstår på något sätt redan då att det är bråttom så jag drar min slitna röda ryggsäck över axlarna och börjar mana på folk. Jag följer ut med någonstans i mitten av klungan, även om jag skulle velat stanna så var det för mycket tryck bakifrån, de skulle bara klampa rakt över mig om jag föll. Jag åker ned för den uppblåsbara rutschkanan och springer åt samma håll som de andra, plötsligt känner jag att det blir enormt hett och det känns som att en hård vägg slår i mig bakifrån. Mina öron dånar av ljudet och ljuset svider i mina ögon när jag vänder mig för att titta.

 

-Oh my gosh! The plane exploded! En kvinna bredvid mig var helt chockad, när jag ser mig runt ser jag många med samma uttryck. Ingenstans kan jag se min engångsförpackade vän (se den fantastiska filmen Fight Club med Edward Norton & Brad Pitt om du vill förstå mitt uttryck). Han hette Kenny och kom från Kansas. Plötsligt får jag ett hysteriskt skrattanfall.

 

-Oh my god, they killed Kenny! Jag vred mig I skrattkramper, inte ens I dödliga situationer fungerar mitt sinne normalt! Jag hör ett stort antal sirener närma sig, lyckas lugna mig lite.

 

Vi skjutsades till ett sjukhus för att bli undersökta, jag var i lika perfekt skick som jag var innan så jag fick gå ganska fort. När jag gick ut därifrån med min ryggsäck på ryggen hade jag inga planer för vad jag skulle göra eller vad jag skulle gå. Men jag visste att jag behövde en bil. så jag gick till utkanten av sjukhusets parkering där en äldre man just höll på att kliva in i sin blå Volvo, jag hatar Volvos, men bestämde mig för att det dög så jag gick fram till honom, han märkte ingenting fören jag tagit tag runt hans huvud och då var det försent. Jag knäckte nacken på den stackaren, inte mitt favoritsätt men det fick duga. I hans fickor hittade jag en plånbok med några tjugor i. Jag stoppade i nyckeln i tändningslåset och vred runt. La i backen och körde ut från parkeringen. Kör förbi träd och andra tråkiga grejer.

 

Kommer in i mer bebyggt område där jag ser en tunnelbanestation, dumpar bilen och går ner, köper ett veckokort, ska nog räcka. Kliver av på en station i Queens, ser en mataffär hundra meter bort och börjar gå dit. När jag kommer in i den luftkonditionerade affären tar jag en vagn och börjar plocka åt mig det jag behöver. Några burkar vita bönor, några burkar med soppor, paket med nudlar och pasta, pastasåser, 5 drickor, vatten, mjölk, lite frukt, hittar en konservöppnare och ett paket med knivar, precis vad jag behövde! Kunde inte ta med mina egna på flyget, vill inte riskera att åka fast i någon kontroll. Plockar åt mig lite godis, två pocketböcker, några tidskrifter, rakhyvlar och tvål. Schampo är helt onödigt, med tanke på att jag inte har något att tvätta. Innan jag går till kassan rycker jag åt mig en pincett också, måste hålla ögonbrynen i trim!

 

-33$ and 60 cent, säger den blonda kvinnan bakom disken. Jag räcker fram två av tjugorna från hans plånbok, ser att det bara finns en kvar, det måste jag lösa. Stoppar ner mina grejer i väskan och går.

 

Jag ser en ensam medelålders karl gå in i sitt hus, vägen är tom på folk så jag packar upp en av knivarna och följer efter. Jag öppnar dörren försiktigt och smyger in, hör att han är i rummet till höger, kikar in och ser honom stå där med ryggen mot dörren. Går tyst fram med kniven i handen, ställer mig bakom och med en snabb rörelse har jag tagit hans liv, jag står inte kvar för att se blodet rinna ut ur hans hals. Kollar i hans fickor, hittar en plånbok med en femtilapp fem tjugor två tior och några mynt, tar allt ihop och går in i vardagsrummet, hittar inget som passar mig så går uppför trappen och in i det första sovrummet, uppenbarligen en ung tjejs, grabbar åt mig ett par skor och en klocka och går vidare till nästa rum. Det här var lite mer min stil, ett rebelliskt rum som verkar tillhöra en kille om man ska gå efter storleken på skorna, tar några t-shirts, en I-pod, en laptop med väska och nintendot som ligger på sängbordet, hittar några spel med. Kliver ut och öppnar nästa dörr, ett badrum, tar lite smycken och går vidare. En dubbelsäng och, ja! Ett smyckeskrin! Hittar lite ringar i guld och i silver lite halsband m.m. alltid bra att ha! Går ned för trappen och springer därifrån. Går ner i tunnelbanan och åker till Bronx, där hittar jag ett lämpligt rum jag hyr i en vecka, det har egen toalett med dusch och en kokplatta, dessutom finns det kastruller och ett minimalt kylskåp, allt detta för bara 90$ per vecka.

 

Packs up my groceries and puts the soda, the water and the milk in the fridge. The rest of the stuff from the shop, I place on the floor. Washes the knife in the bathroom and puts it in my handbag, you never know when you will need it. Hangs my clothes in the wardrobe, it’s not much, 2 shirts (plus the 3 I got in the house), some underwear, 1 pair of jeans, 1 dress and a sweater. Looks at the clock I stole, 9:30, haven’t eaten anything today and my stomach is beginning to get pretty angry so I warm a can of baked beans, I love baked beans!

 

I dress of and gets a shower, remember that I forgotten to buy toothpaste and a toothbrush, fuck! Five minutes later I goes to bed, I falls asleep directly and don’t wake until eleven. Gets up, puts some clothes on and takes my handbag to go out, puts on the new shoes and walks away to the underground. Jumps on the first and it takes me to Manhattan, don’t really know where I am but I am hungry so I stops at a café.

 

-A cheese sandwich and some hot chocolate please. It was the only vegetarian food they had on the menu, so bad!

 

-Is that all? The cute servant asks me with a singing voice.

 

-Yes that’s all please. I takes up the book I brought, some boring classics, I remembered now why I promised myself ten years ago that I’ll never read books just because it is something I “should” read. It is really boring, Ernst Hemmingway has never been any of my favorites so I put the book down and just watches the people out on the street, it’s a Saturday so it’s pretty much people here today. The servant comes back with a plate and a cup.

 

-Thank you mr.

 

-You don’t need to call me mr ma’am, say Danny instead.

 

-Sure Danny, but promise me to never call me ma’am then! My name is My.

 

-I stop working in 15 minutes, do you want me to show you around? He smiled.

 

-Thanks! I flashed my teeth. I ate my sandwich and waited for Danny too come back. I had just finished when he came back, now in casual clothes.

 

-Can I pay to you? I wondered.

 

-No this is on the house.

 

-Thanks so much! And we walked away, he asked me questions like where I was from, where I stayed, which languages I speak, what kind of movies I like and if I read a lot of books. He showed me lots of different things to see, churches, libraries, the parks etc.

 

  - Oh! Is it already six a’ clock! I looked on my clock.

 

-Time to eat then, he smiled. We ate at burger king and he asked me if I wanted to go on the cinema. We saw some horror movie, or saw and saw, we kissed a lot ha-ha.

 

After I followed him home. He started to take off my clothes, I told him to stop but he didn’t. So I lost it I took up my knife and cut his troth, but still I was very angry so I couldn’t hold back myself. I can tell you this much, his dick ended up in his neighbor’s garden.

 

Jag hörde sirener, klättrade snabbt ut genom fönstret, de visste att jag varit där. De jagade mig, de såg mitt ansikte, de vet vem jag är. Jag hoppade på tunnelbanetåget, kom fram till vandrarhemmet rafsade snabbt åt mig mina saker knölade ner dem i väskan och drog. Jag sprang till nästa hållplats och tog ett tåg som tog mig ut ur staden. Jag klev av gick upp. Här var det en aning mindre folk, försökte lifta, det är inte så svårt för en ung tjej så det tog inte lång tid innan en bil stannade. Jag lastade in väskan i baksätet och klev in där fram. Föraren var en ung man i tjugofem års åldern. Han presenterade sig som Thomas, jag presenterade mig som Lina. Han skulle till Savanna så jag bestämde mig för att följa dit. Jag slumrade till ett tag. När jag vaknat hade det ljusnat.

 

-Is it okay if I turn on the radio? Frågade han med sin mörka röst.

 

-Ofcourse! Jag log. Vi satt när och lyssnade på musiken någon timma. Vi var nästan framme i Savanna när en radiosänding började

 

-The police are searching a young woman with shaved head, brown eyes, around 170cm tall, normal built, her name is My Svensk but she can have used another identity, she is from Sweden and is searched for 3 murders in the states and 19 in Sweden, she is armed and very dangerous. She is last seen in New York, yesterday at 10. If you have any information please call this number. De rabblade upp ett nummer. Jag såg hur han sneglade på mig, han såg skräckslagen ut.

 

-Drive of the way. Min röst var stressad.

 

-Please, please don’t hurt me! Hans stämma var gäll och panikslagen

 

-Do what I say! Jag tog upp en av knivarna, den var blodig hade en hunnit torka den innan jag flydde. Han körde av vägen vid nästa avfart. Det var en liten väg utan trafik men ville inte riskera något så jag beordrade honom att köra in på en avtagsväg som var mer som en stig nästan. Vi körde ca hundra meter.

 

-Get out of the car. Sa jag med hård röst. Han gjorde som jag sa.

 

-Put your hands on the top of the car. Åter igen lyssnade han på mina skarpa ord. Jag ställde mig bakom honom, gjorde det enkelt. Drog bak honom en bit från bilen, och skar halsen av honom. Jag såg tillfredställt på det forsande blodet och letade igenom hans fickor. Inte så mycket men tog det som fanns och hoppade in i bilen. Backade de hundra meterna och körde ut på motorvägen. I maxfart körde jag till nästa stad. Ingen aning om vad den hette, brydde mig inte, utan med mössa på huvudet och solglasögon slank jag in i en affär där jag köpte mig en blond peruk, blå kontaktlinser, ett par solglasögon, ett par läsglasögon. Medans jag betalade tittade jag ser på klockan. Kvart i åtta. Skyndade mig ut i skymningen och in i bilen.

 

Jag körde ut ur stan och in på en parkeringsplats som var alldeles öde. Halvslumrade med låsta dörrar men vaknade av att en bil körde in på parkeringen och stannade bredvid mig. Karl gick på toaletten så jag knackade på kvinnans ruta och såg så snäll ut som möjligt. Hon öppnade dörren och log. Det gjorde jag med. När jag stack kniven i magen på henne. För att försäkra mig om att hon var döda gjorde jag det flera gånger innan jag följde efter hennes man. Jag smög bakom honom där han stod vid pissoaren, framför honom fanns ett litet fönster som han speglade sig i han märkte inte att jag kom fören jag stod bakom honom med kniven vid hans strupe. Han stod alldeles blickstilla och stirrade på mig i reflektionen på fönstret. Jag log och ryckte till. Backade undan och lät den lealösa kroppen falla ner på det vita kakel golvet. Vände och gick ut genom dörren.

 

När jag kom ut ser jag poliserna omringa mig, har ingen aning om hur de hittat mig. Men jag vägrar ge upp. Min resa får helt enkelt ta slut här. Aldrig att jag sitter i ett fängelse. Jag tar kniven som jag fortfarande håller i min hand och för den till min strupe.

 

 

 

 

 

Som sagt, rätt mycket felstavningar etc, lite väl makabert och allmänt skumt! xD

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0